Veterán nagyvasak - a HVTM pályázatának értékelése

2005.03.08. 10:02

Aki először találkozik a virtuális tuning műfajával, könnyen azt gondolhatja, hogy elég egy autót megültetni, kerekeit lecserélni, átszínezni, és már kész is a tuning. Valójában egy stílusos kép elkészítése ennél jóval bonyolultabb. Különösen, ha nem napjaink mindenki által jól ismert autóiról, hanem jó 40 évvel ezelőtti vasakról van szó, és a stílusra is figyelni kell.

A HVTM februári pályázatára érkezett autók jelentős részénél nem is a kidolgozással volt probléma, hanem - ahogy a v8cars.hu-ról hívott pontozóink rámutattak - az alkalmazott stíluselemekkel: a kifelé szélesített kerekekkel, az '50-es évekre jellemző tetőlapítással (top-chop), lámpamorcosításokkal. Érdekes módon azok tunerek, akik nem szakértői az amerikai autóknak, szintén a stílusosabb autóknak szavaztak bizalmat.

A hatodik egy jól sikerült minimáltuninggal az újonc priby lett egy '65-ös Impalával . Kevéssel előtte végzett HoPe végzett ugyancsak egy Impalával , de a '64-es modellel. A 3-4. helyen pontegyenlőség alakult ki Showme agyontuningolt Chevy Chevelle-je , és a szintén elsőképes Simon Márton, Flamin szolid Chrysler 300 Convertible-je között. Őket korábbi többszörös győztes tunerünk, Jakusa finoman vadított '65-ös Bel Airje előzte meg. A mostani győzelmet viszont, csekély előnnyel, a szakmai pontozók nagyobb súlyú értékelésének köszönhetően a már említett Flamin szerezte meg egy prospektusba illő, stílusosan átalakított Chevrolet Nomad kombival.

Gratulálunk a nyertesnek, hamarosan postázzuk a nyereményét, egy Mercedes SL modellautót, és a dedikált Best of Totalcar könyvet. A többieknek köszönjük a részvételt, és az érdekes, szép autókat.