Meg is szűnhet a Smart

2005.03.22. 11:00

A DaimlerChrysler vezérigazgatója szerint a Mercedes kisautó-márkájának sorsa e pillanatban igencsak bizonytalan. Jürgen Schrempp szerint az is elképzelhető, hogy egész egyszerűen törlik a Smart márkát a programból, és a továbbiakban távol maradnak a kisautók piacától, de egyelőre a folytatás lehetősége is fennáll. A Smart 1998-as piacra lépése óta még nem termelt nyereséget, de a jelenlegi piaci helyzetben ez az állapot már nem tartható sokáig.

Az idén Detroitban mutatkozott volna be a Smart ForMore terepjáró, amellyel az Egyesült Államokban is bevezethették volna a márkát, és ezzel esély lett volna a Smart nyereségessé tételére. A bemutatót néhány nappal a Detroit Motor Show nyitónapja előtt, állítólag egy vásárlói felmérés eredményei miatt lefújták, és azóta teljes a bizonytalanság a Smart körül. A legfrissebb hírek szerint abban az esetben, ha a márkanév életben tartása mellett döntenek a Mercedesnél, akkor a ForMore teljes áttervezés után 2006 vége felé mégis bemutatkozhat.

A Smart jövőjéről az április elején esedékes éves vállalati közgyűlésen születhet döntés, ahol komoly harcok várhatók, mivel a pletykák szerint a részvényesek egy jelentős része azt szeretné, ha a Mercedes a továbbiakban a nyereséges luxusautó-gyártásra koncentrálna.