Vége a VW-uralomnak Kínában

2005.04.07. 16:10

2005 első két hónapjában a Hyundai vette át a vezetést a kínai autópiacon, letaszítva a trónról a Volkswagent. A német gyártó régebben van jelen Kínában, mint bármely vetélytársa, ennek is köszönhető, hogy a cég négy éve még a piac több mint felét a magáénak tudhatta. Ugyanakkor az elmúlt négy évben számos európai, japán, dél-koreai és amerikai gyártó jelent meg Kínában, nem is beszélve a helyi gyártók hihetetlen ütemű fejlődéséről, így a VW háttérbe szorult. Bernd Pischetsrieder, a Volkswagen csoport első embere elmondta, hogy a folyamat megfékezése érdekében teljesen átalakítják kínai terjesztőhálózatukat, és a kínálatot is igyekeznek még inkább a helyi igényekhez igazítani. "Kína továbbra is a második legfontosabb piacunk marad Európa után" - mondta Pischetrsieder. Mindezek ellenére úgy tűnik, a VW az elmúlt években egyszerűen elvesztegette helyzeti előnyét, és igen kevés esély mutatkozik ennek visszaszerzésére.