Duesenberg Torpedo Coupé: egy legenda feltámad

2005.04.08. 11:12

Az alkotók 2007 januárjára ígérik a múltidéző luxuskupé bemutatóját. A Torpedo Coupé, ami egyes források szerint egy Mercedes CL alkatrészeire épül, Jeff Teague formatervező munkája. A négyszemélyes, kétajtós jármű az egyetlen közzétett vázlat alapján ügyesen ötvözi az 1930-as évek végének stílusát a korszerű autótervezés jellegzetes vonásaival: a ma is gyártott modellek közül leginkább a Bentley Continental GT-hez hasonlítható.

Ugyanakkor a Duesenberg feltámasztásán munkálkodó mérnökök két olyan különlegességet terveznek beépíteni az autóba, amelyektől az még két év múlva is a világ legkorszerűbb autója lehet. Az egyik a Bose-féle aktív futómű , amelyben rugók és lengéscsillapítók helyett elektromágneses mozgatóegységek szabályozzák a kerekek függőleges irányú mozgását, mindig az útfelület egyenetlenségeinek megfelelően, így az autó bármilyen minőségű úton tökéletes komfortot biztosíthat a benne ülőknek.

A másik a kompakt és igen könnyű, léghűtéses, 12 hengeres CEM motor, amely kompresszorral állítólag 300 lóerős lehet, és akár 4 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométeren. A CEM motor ugyanúgy dugattyúkkal működik, mint egy hagyományos belsőégésű motor, de ezek egy hengerforma blokkban, egymással párhuzamosan helyezkednek el, és a blokkal együtt maguk is forgó mozgást végeznek. Az újszerű felépítés elméletileg jóval kisebb méreteket és nagyobb hatásfokot eredményez, mint ami egy hasonló teljesítményű hagyományos benzinmotorra jellemző.

A Duesenberg motorja és futóműve persze még fejlesztés alatt áll, többek közt ennek is köszönhető, hogy az autó csak két év múlva mutatkozhat be.