Négykerék-hajtásúak lesznek a jövő Saabjai

2005.04.12. 12:54

A GM svéd prémium-márkája egy újabb hagyománnyal készül szakítani. "Az elsőkerék-hajtás ma már nem tekinthető a Saab különleges értékének, viszont a jó úttartás és a sportos menettulajdonságok továbbra is a márka erősségei közé kell hogy tartozzanak." - mondta Carl-Peter Forster, a Saab és a GM Europe elnöke. Épp ezért a következő 9 3-as és a 9 5-ös modellek állítólag már csak négykerék-hajtással készülnek majd.

Mindkét típus megjelenését 2008 környékére tervezi a GM, és mindkettő az új Epsilon 2 padlólemezre épül, amely állítólag különlegesen jól alakítható struktúra lesz. A legújabb pletykák szerint nem csak a tengelytáv lesz változtatható mint a jelenlegi Epsilon platform esetében, de a nagyobb modellek számára, amilyen a 9 5-ös utódja, elkészítik a padlólemez szélesebb változatát is, így nagyon sokféle, egymástól igencsak különböző modell épülhet erre az alapra. Az Epsilon 2 emellett úgy készül, hogy különösebb átalakítások nélkül fogadhassa a GM összkerék-hajtású hajtásláncait, így a Saabok mellett az Opel Vectrából és az amerikai Epsilon-modellekből is sokkal egyszerűbb és olcsóbb lesz 4x4-es változatokat kialakítani.

Ahogy eddig mindig, hosszú távon ígéretesek a Saab tervei, viszont rövidebb távon megint csak bajok vannak. Állítólag a Subaru Tribeca modellen alapuló Saab 9 6X mégsem jelenhet meg, és az Opel Astra-méretű Saab bemutatója is elhúzódhat akár az évtized legvégére is.