Az első negyedévben növekedtek a GM Europe eladásai

2005.04.13. 13:39

Hat éve nem volt hasonlóan jó első negyedéve az óriáscég európai részlegének. Az Opel, Vauxhall, Saab és Chevrolet márkájú járművekből március végéig 513 200 példány fogyott, ami 2,5%-os javulást jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Ez a teljes piac 1,9%-os csökkenése a piaci részesedést nézve még látványosabb eredményt ad: a cég 9,4 helyett már 9,8%-ot birtokol a teljes európai piacból, ami 4,2%-os növekedést jelent.

A sikeres negyedév elsősorban az Opel/Vauxhall és a Chevrolet márkáknak köszönhető. A Daewoo márkajelzés kicserélése a Chevrolet jól ismert jelvényére láthatóan megérte a költségeket: az eladások a változatlan modellpaletta ellenére 33,6%-kal javultak, igaz, ez még mindig csak 57 ezer eladott autót és 1,1%-os piaci részesedést jelent. Az eladások zömét az Opel/Vauxhall tette ki 2005 elején is: három hónap alatt nagyjából 425 ezer villámos és griffes emblémájú személyautó talált új gazdára, azaz a két márka összesen a piac 8,1%-át fedi le. A Saab 19900 autón adott túl, ami csaknem azonos a tavalyi eredménnyel.

Sajnos a negyedév pénzügyi eredményeit egyelőre még nemigen ismerjük, de az utóbbi öt évben komoly veszteségeket elszenvedő cégcsoport számára az eladások növekedése feltétlenül jó hír lehet.