Reva NXG: villanyautó-tanulmány Indiából

2005.04.15. 11:45

Leginkább a Smart Crossblade -re emlékeztet a villanyautókat gyártó Reva új városi kisautó-tanulmánya. Az NXG nevű apró, kétszemélyes, négykerekű izé jellegzetes formáját India első számú formatervezője, a híres-hírhedt Dilip Chabria álmodta meg. A smartos beütéstől eltekintve a tervező ügyes munkát végzett: az NXG porszemnyi méretei és fura arányai dacára sem ingerli feltétlenül kacagásra azt, aki meglátja, ami talán az alacsony szélvédő, az erőteljes ívű övvonal és a kocsi hátuljából kinövő bukókeret miatt van így.

A kétszemélyes jármű elektromos meghajtású létére az adatok alapján elég használhatónak tűnik: a hatótávolsága a NaNiCl akkumulátoroknak köszönhetően elérheti a 200 kilométert, a végsebessége 120 km/h, a 37kW-os, azaz 50 lóerős váltóáramú villanymotor pedig elég jó gyorsulást ígér a városban ésszerű sebességi viszonyok között.Egy tanulmányautó manapság nem létezhet a szórakoztató elektronika csodái nélkül: az NXG összes szolgáltatását egyetlen nagyméretű érintőképernyőn keresztül lehet elérni. Van műholdas navigációs rendszer, beépített GPRS modem az internet eléréséhez és MP3 lejátszó, de ugyanezen a kijelzőn jelenik meg az akkumulátorok töltöttségi szintje, az autó sebessége, egy becslés arról, hogy még mennyit mehetünk az autóval, és persze az összes hibajelzés.

Az NXG nem kerül szériagyártásba ebben a formájában, de nyilván jó szolgálatot tesz a Reva cég ismertségének növelésében. Talán a G-Wiz nevű apró, csukott, és meglehetősen olcsó elektromos kisautójuk eladásainak is jót tesz majd, amelyből Londonban - ahol ezek az autók számos kedvezményben részesülnek - már most is vagy 200 példány szaladgál.