BMW 3 Touring: virtuális bemutató

2005.04.19. 16:13

A BMW jó szokásához híven hónapokkal az élő bemutató előtt közzétette az első információkat új modelljéről. A 3-as Touring nem hoz nagy meglepetéseket, de úgy tűnik, semmiben sem marad el a négyajtós mögött.

Még ma is elég gyakran előfordul, hogy egy kellemes külsejű négy- vagy ötajtós modell kombi változata valahogy esetlennek, ormótlannak tűnik. Épp ezért sok gyártó eleve külön típusként kezeli a kombikat, és az autó utasterét az alapokról tervezi újra. Ez történt a hármas Touring esetében is: az A-oszloptól hátrafelé teljesen új modellt alkottak a BMW tervezői, olyat, amelyik stílusában jól illeszkedik a négyajtóshoz, és legalább olyan sportos mint az. A hátrafelé finoman ereszkedő tetővonal, az emelkedő övvonal és a jellegzetes nyílformában végződő hátsó oldalablakok egységes, dinamikus összhatást eredményeznek, egyedül az ötödik ajtónál áldozták fel a formát a praktikum oltárán: a lökhárítóba mélyedő hátsó ajtó alaposan megbontja a formát, de legalább nem kell nagyon megemelni a csomagokat.

Az új Touring, ahogy a limuzin is, nagyobb lett mint az elődje: 4,52 méter hosszú, azaz 42 mm-rel hosszabb mint az előző változat, a szélessége 1,817 m (+78 mm), a magassága pedig 1,418 m (+9 mm). Az új modell tengelytávja 2,76 m, azaz 35 mm-rel több mint az előző Touringé. A változások a BMW szerint elsősorban az utastérben érzékelhetőek, de a csomagtér is megnőtt egy kissé: a korábbi 435 liter helyett már 460 liter áll rendelkezésre alaphelyzetben. A 60:40 arányban két részletben is dönthető hátsó üléstámla hajtogatásával ez az érték tovább növelhető, így akár 1385 liternyi motyót is be lehet préselni az autóba. A pakolási lehetőségeket ráadásul tovább növeli, hogy a BMW defekttűrő abroncsokkal szerelte fel a 3-ast, így a pótkerék helyén egy újabb tárolórekeszt alakíthattak ki. Szintén szokatlan megoldás, hogy a Touring hátsó ablaka külön is nyitható, és felnyitásakor a kalaptartó is felemelkedik, megkönnyítve a kisebb tárgyak bepakolását a csomagtérbe. Az új kombi emellett még egy érdekes, bár manapság egyre kevésbé ritka megoldással igyekszik elkápráztatni a vásárlókat: az autóhoz extraként 800 mm hosszú és 745 mm széles nyitható üvegtető is rendelhető - ez egyfajta fékezett habzású családi kabriózáshoz is elegendő lehet.

Az autó műszaki szempontból alig különbözik a négyajtós 3-astól: ugyanaz a futómű és a hajtáslánc nagy része is. A motorválaszték eleinte 2, 2,5 és 3 literes benzinmotorokból, valamint 2 és 3 literes dízelekből áll majd, amelyekhez hatsebességes manuális vagy automata váltó csatlakozhat.

A 3-as BMW kombi változatára sajnos még sokat kell várniuk a vásárlóknak: a típusváltozatot először szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon láthatja a közönség élőben, a forgalmazás pedig valamikor az év végén kezdődik.