Időszakos gyártási szüneteket kellett beiktatni a túltermelés
elkerülésére. A Jaguar legkisebb modellje iránti érdeklődés gyors
ütemben csökken: a típusból 2002-ben még 74 ezer példányt vásároltak
világszerte, 2004-ben már csak 66 ezret, az idén januártól márciusig
viszont már csak 12 500 autó fogyott, ami előrevetíti, hogy
az idei kereslet talán már az 50 ezret is nehezen haladja meg.
Az X-type sajnos nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: Amerikában
a méretei miatt nem fogy igazán, Európában viszont a jó dízelmotorok
hiányoznak. Mindemellett már
a típus fejlesztésére is alig költ a Ford - az utóbbi időben úgy
tűnik, már a Jaguar vezetésében is mindenki a modellciklus végét várja
- így semmi esély nem mutatkozik rá, hogy a csökkenő eladások újból
növekedésnek induljanak, vagy legalább beálljanak egy megnyugtató
szintre. Sokan attól tartanak, hogy a Jaguar bezárja a típust előállító
üzemét Halewoodban, de a cég szóvivője szerint a Land Rover Freelander
következő generációja is itt készül majd, így nem kerülnek veszélybe
újabb autóipari munkahelyek Angliában.