A Ferrari feltámasztja a Dino-legendát?

2005.05.05. 13:37

Akár két típus is viselheti Enzo Ferrari korán elhunyt fiának nevét. Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Ferrari folytatja a Maseratival közösen elkezdett fejlesztéseket , és a GT/Spyder modell utódját saját maga kívánja bemutatni. Ez lehet az első típus 1975 óta, amely a Dino nevet viseli, de állítólag egy második modell is készül, az eredeti Dino típusok szellemében, hathengeres középmotorral és kétüléses utaskabinnal. Az utóbbi típusban is olyan alkatrészeket használhatna fel a Ferrari, amelyeknek a fejlesztését még a Maseratival közösen kezdte el. Ilyen az a V6-os, amiről egyelőre csak annyit tudunk, hogy teljesen új konstrukció, és a várható teljesítménye 350 és 380 lóerő közé esik. Az autó vázszerkezete állítólag az F430-asból származik majd, de a két autó formájában és méreteiben is jelentősen eltérhet egymástól.

A Dino feltámasztását a pletykák szerint két okból határozta el a Ferrari. Egyrészt a Maserati az Alfával közösen nagyobb tömegben eladható modelleken kezdett dolgozni, és ezeket a modelleket a meglevő Maserati kereskedőhálózat helyett más csatornákon értékesíthetik majd. A jelenlegi Maserati kereskedőknek tehát új modellekre volna szüksége, és úgy tűnik, az igény is megvolna a Porsche 911 Carrera kategóriájában versenyző olasz típusok iránt. Másrészt a Ferrari legkisebb sorozata az utóbbi tíz-egynéhány évben egy kategóriával feljebb lépett mind teljesítményben, mind árban, így bőven marad hely a kínálatban akár több kisebb teljesítényű modellnek is. Ugyanakkor a Ferrari saját nevét nem szeretné a jelenlegieknél gyengébb illetve olcsóbb modellekkel kompromittálni, és a Dino márkanév még most, harminc évvel az eltűnése után is jól cseng Európában és Amerikában egyaránt.

Biztosat persze még senki nem tud a gyáriakon kívül, de a pletykák szerint a középmotoros Dino tanulmányautóként már 2007-ben bemutatkozhat, a gyártás pedig legkorábban 2008-ban kezdődhet meg.