Kémfotók az új Mercedes S-osztályról

2005.05.05. 14:09

A következő bálna-Merci az ősszel mutatkozik be, nem csoda, ha a gyáriak a tesztelések közben egyre kevesebb figyelmet fordítanak az alapos álcázásra. Minden részletet persze így sem láthatunk tisztán - az autó orrát most is jól leragasztották a matt fekete fóliával - de az jól látszik, hogy a tervezők ezúttal sem rugaszkodtak el nagyon a megszokott sablonoktól. Az új forma néhány részlete a Maybachot idézi, de van benne egy kevés a régi modellből és a sportos CLS-ből is, így az S-osztály nyilván nem okoz majd csalódást a törzsvásárlóknak.

A lemezek alatt jórészt a már ismert megoldásokat találjuk: hétsebességes automataváltóval práosított hat, nyolc és tizenkét hengeres motorokat. Úgy tudjuk, ezúttal elsősorban a V8-asok jelentenek újdonságot a motorpalettán: a régebbi, hengerenként háromszelepes gépeket újabb, hengerenként négyszelepes motorok váltják fel. A V6-osok és a Maybachból származó turbófeltöltős V12-es egyelőre marad a régi. Úgy tűnik, a Maybach védelmében az autó méretei sem változnak sokat, bár a tengelytáv valamivel hosszabbnak tűnik, ami a hátsó helykínálat bővülésében érhető tetten.

Formai vagy motorikus újítások helyett a Mercedes ezúttal is az elektronikus biztonsági berendezések terén igyekszik elhúzni a konkurenciától: az eddigieknél is intelligensebb baleset-előrejelző rendszert és vészfék-asszisztenst kap az S-osztály. Ez utóbbi újítása, hogy megkapja a fedélzeti távolságérzékelők adatait - ezeket eddig csak a tempomat és a parkolássegítő rendszer használta - és ezek alapján hirtelen fékezéskor épp akkora fékerővel lassítja az autót, amekkora az elöl haladó jármű sebességének felvételéhez szükséges.