Jobb minőséget követel beszállítóitól a Mercedes

2005.05.06. 13:57

A Mercedes-Benz termékei régóta kiváló minőségükről híresek, az utóbbi időben azonban megdőlni látszott ez az autóipari alapvetés: a csillagos márka termékei kifejezetten gyenge helyezéseket értek el különböző vásárlói megelégedettséget vizsgáló felméréseken. Ezen kívül több visszahívást is el kellett rendelniük mostanában.
Az Automobilwoche birtokába került adatok alapján úgy tűnik, hogy a Mercedes részben beszállítóit hibáztatja a közelmúlt minőségi kifogásaiért. Több száz, hajtáslánc-alkatrészeket gyártó partnerüket figyelmeztették levélben, hogy a jövőben szigorúbb követelményeknek kell megfelelniük, és elveszíthetik szerződésüket, ha hibás alkatrészeket szállítanak. Következő körben állítólag az elektromos részegységek beszállítói következnek, majd szép sorban az összes többi alkatrész gyártója.
A német lap birtokába került levél szerint amennyiben a Mercedes minőségért felelős részlegének szúrópróbaszerűen elvégzett ellenőrzései során hibás hajtáslánc elemekre bukkannak, a következőket fogják a bűnös szállítótól megkövetelni:
-Napi jelentés a termelés menetéről
-Az üzemből kikerülő összes alkatrész minőségi ellenőrzése
-A termék gyártásának folyamatát részletező címkék elhelyezése az alkatrészeken

A Mercedes-Benz szóvivője azt nyilatkozta, hogy nem büntetni akarják a beszállítókat, csupán új megoldásokat keresnek a minőségi problémák elkerülésére.