A Mercedes-Benz termékei régóta kiváló minőségükről híresek, az
utóbbi időben azonban megdőlni látszott ez az autóipari alapvetés: a
csillagos márka termékei kifejezetten gyenge helyezéseket értek el
különböző vásárlói megelégedettséget vizsgáló felméréseken. Ezen kívül
több
visszahívást is el kellett rendelniük mostanában.
Az
Automobilwoche birtokába került adatok alapján úgy tűnik, hogy a
Mercedes részben beszállítóit hibáztatja a közelmúlt minőségi
kifogásaiért.
Több száz, hajtáslánc-alkatrészeket gyártó partnerüket
figyelmeztették levélben, hogy a jövőben szigorúbb követelményeknek
kell megfelelniük, és elveszíthetik szerződésüket, ha hibás
alkatrészeket szállítanak. Következő körben állítólag az elektromos
részegységek beszállítói következnek, majd szép sorban az összes többi
alkatrész gyártója.
A német lap birtokába került levél szerint amennyiben a Mercedes
minőségért felelős részlegének szúrópróbaszerűen elvégzett ellenőrzései
során hibás hajtáslánc elemekre bukkannak, a következőket fogják a
bűnös szállítótól megkövetelni:
-Napi jelentés a termelés menetéről
-Az üzemből kikerülő összes alkatrész minőségi ellenőrzése
-A termék gyártásának folyamatát részletező címkék elhelyezése az
alkatrészeken
A Mercedes-Benz szóvivője azt nyilatkozta, hogy nem büntetni akarják a beszállítókat, csupán új megoldásokat keresnek a minőségi problémák elkerülésére.