MBR EOS: Ferrari-verő Angliából

2005.05.13. 14:29

Bemutatták a villámgyors sportautó első életnagyságú példányát Monacóban. A tavaly év végén bemutatott maketthez képest sokat változott az autó, amely formavilágát tekintve leginkább a Ferrari Enzóhoz hasonlítható.

Az orr-rész F1-es versenyautókat idéző betétje, és az abból lefelé kiinduló bajszok egyértelműen a maranellói csúcsmodellt juttatják az ember eszébe, ahogy a két pár kerek hátsó lámpa is, a formaterv többi részlete azonban elég egyéni. A fülke hátsó részéből kiálló vicces szárnyacskákhoz hasonlót utcai autón még nem láttunk, de ez nem is csoda: az EOS hamisítatlan versenytechnika utcára szelídítve. Az ülések mögött az autóversenyzés világából jól ismert Heini Mader Racing nevű svájci motorspecialista által tervezett 500 lóerős V8-as dübörög majd, és nem is lesz nagyon nehéz dolga, hiszen az autó jóval könnyebb legtöbb vetélytársánál: a tömege mindössze 1000 kilogramm. A pontos menetteljesítményeket egyelőre nem ismerjük, de a 0,5 lóerő/kg arány sokat sejtet: ugyanez az érték a Ferrari Enzónál 0,48, a Porsche Carrera GT-nél 0,44, a Ford GT-nél és a Lamborghini Murcielagónál pedig 0,35, így az EOS ígéretes próbálkozásnak tűnik.

A Monacóban kiállított példány persze még messze van a szériagyártástól: ez az első életnagyságú bemutatóautó még nincs teljesen készen, az első működő próbapéldányokat 2006 közepére ígérik. A szériagyártás elvileg akár már a jövő év végén megindulhat, és utána már csak az ügyes marketingen múlik, hogy az MBR utcai versenygépe sikeres presztízssportkocsivá válik-e, vagy csak egy lesz a sok sikertelen próbálkozás közül.