LeBlanc Mirabeau: utcai versenyautó 120 millióért

2005.05.18. 11:02

A svájci autóépítő cég nem köt kompromisszumokat: új szupersportkocsijuk egy igazi pályaversenyautó, csak éppen kaphat rendszámot. Belegondolni is borzasztó, hogy milyen lehet közúton használni a minimális hasmagasságú, kőkemény futóművű, szélvédő nélküli járművet egy átlagos alsóbbrendű úton, de a Mirabeau nem is a puhányok sportautója. A potenciális vásárlóközönség a dolgos hétköznapokban valószínűleg inkább egy Porsche 911 Turbót vagy egy Ferrari F430-ast használ, a LeBlanc pedig a hétvégi versenyre járás eszköze lehet: ez az az autó, amellyel kis túlzással akár a 24 órás Le Mans-i versenyre is be lehetne ugrani egyenesen az utcáról.

A készítők ígérete szerint ugyanis az autó minden részlete megfelel az FIA hosszú távú versenyautókra vonatkozó szabályainak, így a típus aligha akadna fenn a gépátvételen. A győzelmet persze semmi nem garantálja, de a versenyképességgel nyilván nem lenne baj: a szénszálas műanyagokból készült gépcsoda üresen mindössze 812 kilogrammot nyom, és az ülései mögött a svéd Koenigseggtől származó több mint 700 lóerős, 4,7 literes, kompresszoros V8-as dübörög. A 4,55 méter hosszú, 2 méter széles és 0,98 méter magas autó végsebessége persze a beállításoktól függ, de a gyártó szerint a kétszemélyes szárazföldi rakéta gond nélkül elérheti a 370 km/h-t.

Az autó képességeinél csak az ára hajmeresztőbb: a Mirabeau 478 ezer euróba, azaz átszámítva úgy 120 millió forintba kerül, de az egyetlen felsorolt extrafelszerelés, a félautomata váltó 52 ezer eurós (kb. 13 millió forint) felárából is elég sok használható autót lehetne venni. Ha valakinek emellett további extra kívánságai lennének, a LeBlanc szakemberei azokat is örömmel teljesítik, természetesen további vaskos eurókötegek ellenében.