Lóerőverseny dízel-fronton II: Audi 4.2 TDI V8

2005.05.20. 10:44

Két napja még a Mercedesnek adtuk a legtöbb dízellóerőért járó virtuális koronát, de az Audi most visszaveszi a légből kapott ékszert. Hogy a sok jó ipari kémnek vagy a közös családból származó fejlesztőmérnököknek köszönhető-e, nem tudni, mindenesetre az Audi új V8-as dízelmotorja ugyanúgy 4 literes volt és 4,2 literes lett, mint a Mercedesé.

Ingolstadtban egy picit feljebb tekertek valami potenciométert, így a csúcsteljesítmény 326 lóerő lett, szemben a Mercedes 314 lóerejével. Cserébe a legnagyobb nyomaték 650 Nm 1600-as és 3500-as percenkénti fordulatszám között, ami azért elmarad a Mercedes-féle 4,2 literes V8-as 730 Nm-es csúcsértékétől.

Az új nyolchengeres az A8-asba kerül, és - valószínűleg az alumínium karosszériának köszönhetően - ez az összeállítás az Audi nagyobb méretei ellenére egy leheletnyivel jobban megy, mint a Mercedes E-osztály a konkurens dízellel: az Audi 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. A végsebességben persze nincs különbség, az elektronika itt is 250-nél szól közbe. Ugyanakkor az A8 4.2 TDI egy decivel több gázolajat fogyaszt 100 kilométeren: a gyári adatok szerint 9,4 liter csúszik le a torkán vegyes üzemben.

Összességében azért elmondható, hogy az Audi és a Mercedes nyolchengeres dízelfronton fej fej mellett halad, sőt, a lóerőhajszát elkerülve ott a BMW is saját 4,4 literes 300 lóerős és 700 Nm nyomatékú csúcsdízelével is, nem is beszélve a VW ötezres V10-eséről (313 LE, 750 Nm) amely nyomatékban még mindig király.