Új egyterűt mutatott be a Honda

2005.05.27. 10:18

A Step Wagon harmadik generációja egyelőre csak Japánban kapható. A három üléssoros dobozforma jószág előző generációja is meglehetősen népszerű volt a szigetországban, de amennyire a japánok odavannak az egyterűekért, annyira erős a verseny ezen a piacon.

A Civic alkatrészeire épülő buszlimuzin különlegessége az alacsony padlószint: a tervezőknek sikerült 60 mm-rel lejjebb vinni az autó belső padlóját, így a belső tér változatlan hasmagasság és 75 mm-rel kisebb tetőmagasság mellett sem csökkent érezhetően, a beszállás pedig a gyerekeknek és a nagyinak sem okozhat nehézséget. Az autó súlypontja szintén lejjebb került, ami a hivatalos közlemény szerint jót tett az autó stabilitásának.

A Step Wagonba kétféle motor kerülhet: egy 155 lóerős kétliteres vagy egy 162 lóerős, 2,4 literes négyhengeres. A japán igényeknek megfelelően ezekhez egy fokozatmentes automata váltó kapcsolódik, amelynek van fokozatos félautomata üzemmódja is: ezt használva a sofőr a kormányon elhelyezett gombokkal választhat a hét rögzített áttétel közül.

A praktikus, ámde formáját tekintve európai szemmel inkább fura, mint szép autó valószínűleg megmarad Japán határai közt, hiszen a Honda az európai buszlimuzin-igényeket az FR-V típussal szeretné maradéktalanul kielégíteni, így legfeljebb néhány példány juthat el azokra a piacokra, ahol Japánhoz hasonlóan az út bal oldalán közlekednek.