Elkészült az új Nissan Serena

2005.06.02. 13:51

Egyelőre csak Japánban lesz elérhető az új családi kisbuszl. A Serena sorozat egy korábbi változata Európában is kapható volt, de ma már nem forgalmazzák a kontinensen. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a típus teljesen megszűnt volna: családi szállítóeszközként a mai napig igen népszerű a japán vásárlók körében. A legújabb változat érdekes módon arányaiban még mindig őriz valamit az elődmodellből, bár egyetlen alkatrészt sem találnánk ami azonos lenne a két modellben.

Az új Serena, bár ez nemigen látszik rajta, a Global C jelű Renault-Nissan padlólemezen alapul, amellyel Európában egyelőre csak a Renault Mégane és Scenic modellekben alkalmaznak. A közös alkatrészek felett egy kétfedelű felépítmény található: felül legfeljebb hét utas foglalhat helyet az össze-vissza variálható üléseken, alattuk pedig a hajtás és a futómű elemeit találjuk. Hátul a csomagtartó alatt még egy rejtett rekeszt is kialakítottak, amibe a Nissan szerint akár egy kisebbfajta golftáska is elfér. A japán vásárlók igényeit figyelembe véve a tervezők nemigen variáltak a motorválasztékkal: egyetlen lehetőségként egy kétliteres, benzines négyhengeressel kínálják a típust, amelyhez fokozatmentes automata váltó csatlakozik, viszont van két- és négykerék-hajtású változat is.

A nagy oldalsó tolóajtókkal és sok-sok elektronikus szerkentyűvel felvértezett típus sajnos egészen biztosan nem jelenik meg sem Európában, sem máshol Japánon kívül: Európában egyszerűbb a Renault típusaival kielégíteni az efféle kisbuszok iránti, amúgy sem túl nagy igényt, a többi fontos piacon pedig a helyi igényeknek inkább megfelelő típusokat forgalmaz a Nissan.