Öt éven belül ez a kompakt Subaru aktuális generációjának harmadik arca. Az Impreza második generációját 2000 nyarának végén mutatta be a Subaru , és a raliversenyek sztárja rengeteg kritikát kapott a kerek lámpás, sokak szerint bugyuta arckifejezést hordozó orr-része miatt. A fejlesztők meghallották a vásárlókat, és hamar változtattak: 2002 őszén jött az újabb változat széles, kívül szögletes, belül gömbölyded fényszórókkal, és bár az új arculat sem volt olyan harcias mint a mögötte megbúvó technika, úgy tűnt, ezzel az Impreza már kihúzhatja a modellváltásig.
Nem így lett. A Subarunál egy új, az eddigieknél jellegzetesebb márkaarculat kialakításáról döntöttek, így elcsábították az Alfa Romeo görög sztártervezőjét, Andreas Zapatinast , aki elkészítette az új egy orrlyukú hűtőmaszk-formát, amely az R1 kisautó és a B9 Tribeca után az Imprezán is megjelenik, méghozzá minden eddiginél agresszívabb formában. Az egyen-hűtőrácshoz ferdén metszett lámpákat társítottak, így a bamba tekintetű első és a szomorú kutyaképű második Impreza frontkiképzést egy levágott orrú, de igen elszánt harcos arca váltja fel.
A műszaki részletek változásairól egyelőre sajnos elég keveset tudunk, csak a csúcsmodell, a WRX STi néhány újdonságáról ismerünk néhány adatot. A japán szokásokhoz híven az autó teljesítménye továbbra is 280 lóerő, bár a kétliteres boxermotor ennél jóval többre is képes volna, viszont a legnagyobb nyomatékot tovább növelték: a korábbi 394 Nm-es csúcsérték helyett az új változatból akár 422 Nm is előcsalogatható. Emellett a hajtásláncon is javítottak egy keveset: a WRC csapat tapasztalatait felhasználva az állítható központi differenciálművet és az önzáró differenciálműveket is továbbfejlesztették. Ezzel a Subaru sajtóközleménye szerint olyan egyensúlyt sikerült találni az irányíthatóság és a stabilitás között, amely az eddigieknél is élvezetesebbé teszi az Impreza vezetését.