Megérkezett a harmadik Renault Clio

2005.06.16. 13:46

Nagyobb, tágasabb és biztonságosabb lett a Renault sikermodellje. A harmadik generációs Clio a felnövekvő kisautó-nemzedék újabb jellegzetes képviselője. Egy centi híján négy méteres hosszával néhány éve még szó nélkül az alsó középkategóriába soroltuk volna, de azóta tovább nőttek az autók, így a Clio III továbbra is az egyre terebélyesebb modelleket felvonultató B szegmensbe sorolható.

ALTSZÖVEG
További fotókért kattintson a képre

Az új városi modell formai szempontból nem különösebben forradalmi jószág: a Mégane nagy kerek hátsója után a Cliónak sokkal laposabb feneket rajzoltak a tervezők, bár itt is visszaköszön a határozott domborulat a hátsó ablak alatt. Látszik, hogy a tervezők feladatul kapták a folytonosság megőrzését, talán ennek köszönhető, hogy a Clio az övvonal felett hátul látványosan összeszűkül. Szép megoldás, bár lehet hogy nem épp a legpraktikusabb. A sajtóközlemény hosszú tengelytávról meg sarokba tolt kerekekről beszél, de ezek a tulajdonságok a fotók tanúsága szerint már messze nem olyan látványosak, mint a korábbi Clióknál. Elöl valami egészen újjal találkozhatunk: a nagyméretű, egészen hátrahúzódó fényszórók közt az új Renault arculat köszön vissza. A jelvényt tartó fémlemez körül a szokásos két fél hűtőrács befelé lejtő ékformát vesz fel, megismételve az autó oldalán látható vonal lejtését. Ennek ellenére az új Clio nem tűnik olyan jellegzetes, könnyen felismerhető autónak, mint akár az elődei, akár nagyobb testvére, a Mégane.

ALTSZÖVEG
További fotókért kattintson a képre

A lemezek alatt többnyire ismerős alkatrészeket találunk: a jármű az Alliance B platformra épül, amellyel a Nissan Micrában, a Renault Modusban és a Dacia Loganban is találkozhattunk már. A futómű állítólag nagyrészt új fejlesztés, bár a megoldások a Mégane-t ismerők számára nem lesznek újak. A kezdő motorválaszték is ismerős lehet: a benzinmotorok sora az 1,2 literes 16 szelepes 75 lóerőssel kezdődik, azután az 1,4 literes 98 lovas négyhengeres következik, a legerősebb változat pedig az 1,6 literes 113 lóerős motort kapja az első időszakban. Emellett az 1,5 literes Renault dízelmotor 70, 86 és 106 lóerős változataival is készül a Clio III. Akinek ez az összeállítás ismerős, az nem téved nagyot: a motor-váltó egységek ugyanazok, amelyeket a Modusban is használnak, így az öt- és hatsebességes kézi váltók mellett Quick-Shift fantázianevű robotizált váltót is kínálnak az új Clióhoz.

ALTSZÖVEG
További fotókért kattintson a képre

Az új autó biztonságára nagyon büszke a Renault, és ezt a sajtóközleményben sokféle hárombetűs rövidítéssel igyekszik nyomatékosítani. Az alapfelszerelés része a 8. generációs Bosch ABS, amelyet szériában elektronikus fékerő-elosztóval (EBD) és vészfék-asszisztenssel (EBA) párosítanak. Emellett felszereltségtől függően kaphat az autó ESP-t (menetstabilizáló program), ASR-t (kipörgésgátló) és MSR-t (motornyomaték-határoló) is. A passzív biztonságról akár nyolc légzsák, harmadik generációs övfeszítők és programozott gyűrődőzónák gondoskodnak - hogy ez mire lesz elég, majd megmondja az EuroNCAP törésteszt. Emellett a biztonságot erősítik a kanyarba bevilágító lámpák is.

ALTSZÖVEG
További fotókért kattintson a képre

Az új Clio révén egyre tisztább képet kapunk a Renault meglehetősen zavaros kisautó-stratégiájáról. Ez a modell egyértelműen a csúcsot képviseli: méretei révén aligha nevezhető apró városi szaladgálóautónak, bár arra nem is volt túl nagy szükség, hiszen erre a célra született a Modus és 2007-ben jön a következő Twingo. Olcsó családinak meg ott a Logan. A Cliónak így maradt az a rés, ami a kisautók és a Mégane között adódik: a megfizethető, de jól felszerelt, kisebb családoknak ideális mindenes szerepe.