A szervezeti átalakítások nem csak a költségeket csökkentik, de áttekinthetőbb helyzetet is teremtenek. A Ford of Europe eddig két, egymással csak laza kapcsolatban álló fejlesztőközpontot tartott fent, ami meg is látszott a modellpalettán.
Az angliai Duntonban és a németországi Kölnben egyaránt folyt autó- és motorfejlesztés is: a britek tervezték a Ford saját dízelmotorjait, de itt született a Fiesta és a Ka kisautó is, míg Németországban elsősorban benzinmotor-fejlesztéssel és a nagyobb modellek – így a Focus, a Mondeo és a Galaxy – tervezésével foglalkoztak. Így sok esetben előfordult, hogy a két központban egymástól függetlenül hasonló feladatokat kellett elvégezni. A hónapok óta tartó átszervezés révén megszűnnek az átfedések: a motorfejlesztést teljes egészében Duntonban végzik a jövőben, az autótervező részleg pedig Kölnbe költözik.
Ezzel egyrészt pénzt takaríthat meg a Ford of Europe, amire az amerikai anyavállalat romló helyzete miatt igen nagy szükség van, másrészt egységesebb lehet a modellpaletta és a ma még elég kaotikus képet mutató motorválaszték is. A Ford kétközpontú szervezeti felépítése még abból az időszakból származik, amikor a németországi és az angliai részleg külön cég volt: az 1970-es évek közepéig a modellválaszték is különbözött Nagy-Britanniában és Európa többi részén.