Stagnáló első félév a PSA-nál

2005.07.07. 14:45

A Peugeot-Citroën nagy menetelése véget érni látszik: a francia gyártó eladásai alig 0,6%-kal növekedtek 2005 első félévében az előző év megfelelő időszakához képest. Ez összesen 1,754 millió autót jelent, amiből 1,292 millió kelt el Nyugat-Európában, a PSA csoport legnagyobb piacán, mintegy 2,3%-kal kevesebb mint egy éve. Közép- és Kelet-Európában szintén estek az eladások, méghozzá 14,4%-kal: ebben a régióban 52 200 Peugeot és Citroën talált gazdára januártól júniusig, bár erre lehetett is számítani a tavaly év eleji autóvásárlási hisztéria után. Az EU-ba való belépés előtt a csatlakozó országokban sokan vásároltak autót attól tartván, hogy az árak később meredek emelkedésbe kezdenek.

A PSA-t most csak Latin-Amerika, Kína és néhány délkelet-európai piac mentette meg az eladások csökkenésének rémétől: ezen a piacok egyikén-másikán 50% fölé is felkúszott a növekedési ráta. Összességében azért nem túl rózsás a helyzet: az elmúlt néhány évben, amikor az európai autógyártók csökkenő eladásaikkal és nem egyszer jelentős veszteségeikkel küszködtek, a cég képes volt látványosan növekedni, de úgy tűnik, fogytán a lendület, így a cégvezetésnek valamit ki kell találnia, ha nem akar szembesülni az eladások – és ezzel a nyereség – visszaesésével.