GM: biztató első félév Európában

2005.07.13. 11:03

A növekedés motorja a Daewooból lett Chevrolet. A GM Europe összesen 1,063 millió autót adott el 2005 első hat hónapjában, ami 23 ezerrel több, mint a tavalyi eredmény. A GM részesedése ezzel 9,5-ről 9,7%-ra nőtt az európai piacon.

Márkákra lebontva mindez már messze nem fest olyan rózsásan. A növekedés gyakorlatilag teljes egészében a Chevrolet márkának köszönhető, amely gyors növekedést mutat azóta, hogy tavaly év végén új nevet kapott. Az egykori Daewoo eladásai 25%-kal, 117 ezer autóra nőttek az első félévben. Ha egy picit utánaszámolunk, kiderül, hogy ez a növekedés épp megegyezik azzal a 23 ezer autóval, amennyit a GM Europe összesen felmutathatott, azaz a többi márka - az Opel, a Vauxhall, a Saab, a Cadillac és a Corvette - gyakorlatilag stagnált a tavalyi évhez képest.

A Chevrolet márkanév bevezetése ügyes húzásnak bizonyult. Annak ellenére, hogy új típust egyáltalán nem mutattak be tavaly óta, és a régi modelleken is csak visszafogottan változtattak, az egykori Daewoo az eladások tekintetében az idén már jóval túllépheti a 200 ezres lélektani határt, miközben tavaly 190 ezer, tavalyelőtt pedig 133 ezer járművet sikerült csak eladniuk.