Suzuki: hathavonta új autó

2005.07.14. 12:43

A japánok 2009-ig felújítják modellpalettájukat. A tervek szerint a következő három és fél évben legalább hét típust mutat be a Suzuki Európában, méghozzá meglehetős rendszerességgel: a tavaszi és az őszi kiállítási szezonban is rendszeresen találkozhatunk egy-egy új modelljükkel.

Az első a sorban a Grand Vitara terepjáró lesz, amelyet a japánban vásárlók már megismerhettek, de az európai bemutató csak szeptemberben lesz Frankfurtban. A fáziskésés oka elsősorban a motorválaszték kényszerű bővítésében keresendő. A Suzuki sem teheti meg, hogy dízelmotor nélkül mutasson be terepjárót Európában, ezért a Renault által szállított 1,9 literes turbódízel motort is be kellett illeszteni az új modellbe. 2006 tavaszán újabb, kisebb terepjáró érkezik, amelyet SX4-ként emleget a szaksajtó - ezt Esztergomban gyártják majd -, amelyet a Fiattal közösen fejleszt a Suzuki, és ekkorra várható a Swift legfürgébb változata is 1,6 literes sportmotorral.

A későbbi tervekről kevesebbet tudunk, de úgy hírlik, a terepjárók után újra a kisautókra koncentrál a Suzuki. 2007-re várható a WagonR+ utódja, és hallani egy kisebb, de még takarékosabb városi törpéről is, amely egy új, minden eddiginél tisztább és takarékosabb háromhengeres, 1000 köbcentis benzinmotorral érkezne. Ez a modell, amely a Toyota/PSA kisautókkal, a Chevrolet Sparkkal és a Fiat szuperminijeivel próbálja felvenni a harcot. A hírek szerint fogyasztása 3 liter, míg szén-dioxid-kibocsátása 105 g/km körül várható, azaz a legtöbb konkurens modellt felülmúlhatja mindkét területen.

Az évtized végére a nagyobb modellek cseréje marad. Ekkor jöhet a Liana család utóda, egy kombi-terepjáró-egyterű hibrid, valamint egy új miniterepjáró, amely a Jimnyt válthatja fel. Az eddig kiszivárgott információk alapján úgy látszik, a Suzuki nem változtat eddigi stratégiáján. Elsősorban a kisautókra koncentrál, és olyan piaci szegmensekre, ahol még akadnak be nem töltött rések a kategóriák között.