Hárman is megvennék az MG-Rovert

2005.07.15. 14:30

A tönkrement autógyár maradékáról két kínai és egy brit csoporttal tárgyal a felszámoló. A legutolsó hivatalos bejelentés szerint mindhárom cég autókat gyártana Longbridge-ben, és ajánlatot tesz az autó- és motorgyártó részleg berendezéseire is. A felszámolást végző PricewaterhouseCoopers egyelőre nem nevezte meg a vevőjelölteket, de a brit sajtó tényként említ három nevet.

Az egyik konzorciumot a Shanghai Automotive (SAIC) és a Ford of Europe egykori vezetője, Martin Leach - illetve cége, a Magma Holdings - alkotja. Ez a páros van a legjobb helyzetben, hiszen egyes Rover-típusok gyártási joga már a SAIC kezében van. A hírek szerint ez a társaság hasonló forgatókönyv szerint járna el, mint ahogy azt az MG-Rover csődje előtt a SAIC vezetése tervezte. Angliában folyna tovább a típusfejlesztés és az MG TF, illetve a Rover 75 gyártása, míg a Rover 25-öst és a Rover 45-ös utódját Kínában gyártanák tovább. Ezzel Angliában mintegy 1600 fő foglalkoztatását oldanák meg.

A másik kínai jelentkező a Nanjing Auto nevű autógyártó, amely hasonló módon járna el. Ők MG- típusokat gyártanának tovább Longbridge-ben, de szintén átköltöztetnének egy gyártósort Kínába, ahol Rover és Austin néven szeretnék folytatni egyes típusok gyártását. A Nanjing tervei állítólag 2000 főt juttatnának újra munkahelyhez Angliában. A legkevesebbet a harmadik érdeklődőről tudunk: a Kimber konzorcium állítólag még csak a tárgyalások elején jár, így egyelőre azt sem tudja senki rajtuk kívül, hogy pontosan mire is készülnek.

A dolgok jelenlegi állása szerint azonban egyik ajánlattevő sem indítaná újra azonnal a gyártást, így az MG-Rover autóit és a Powertrain Ltd. motorjait a legjobb esetben is csak 2006-ban kezdhetik újra gyártani.