A GM dél-koreai részlege már jövőre bemutathatja az első saját
dízelmotorját, amely teljesítménye révén elsősorban nagyobb autókba
passzol, de egy évvel később egy második motorral is bővülhet a
dízel-paletta. A VM Motori és a GM Powertrain segítségével
kifejlesztett 2 literes négyhengeres a 2006-ra várható új Chevrolet
terepjáróban mutatkozik be, a legújabb hírek szerint 150 lóerő
teljesítménnyel, de a kisebb modellek számára készítenek egy gyengébb,
kb. 120 lovas változatot is. Az
S3X szériaváltozatán kívül ez a motor kerül az Evandába és a
Lacetti sorozatba is, a Kalos azonban egy kisebb dízelt kap, méghozzá
legkorábban 2007-ben. Ez egy 1,5 literes, kiviteltől függően 90 illetve
105 lóerős háromhengeres motor lesz, amelyet a kétliteresből, egy
henger eltávolításával készítenek.
A két új motor fejlesztését még azelőtt határozta el a Daewoo, hogy a GM megvette volna és típusai elkezdték viselni a Chevrolet márkajelzést, és úgy tűnt, hosszú távon nem lesz szükség a motorokra, mivel a GM a Fiattól megfelelő 1,3 és 1,9 literes négyhengereseket kapott. A Fiat és a GM szakítása után azonban igen valószínű, hogy az amerikai óriásvállalat a Daewoo motorjaira összpontosít, beléjük építve mindazt a tapasztalatot, amelyet a Fiat motorokkal szereztek, így igen valószínű, hogy később az Opel, sőt, talán a Saab is átveszi a Chevrolet dízeleit.