Borul a Dacia Logan

2005.07.26. 12:48

A német autóklub saját jávorszarvas-tesztjén fejtetőre állították a Renault olcsó autóját. A 65 km/h sebességgel végrehajtott kikerülő manőver ma már nem okoz gondot a legtöbb autónak és sofőrnek, az ADAC szerint elsősorban a menetstabilizáló elektronika elterjedtségének köszönhetően.

A Dacia Loganban valóban nincsen menetstabilizáló elektronika, és ráadásképpen egy fontos hangolási problémára is fény derült. Az ADAC szakértői szerint hiába volt a vizsgált autó összes gumiabroncsa a gyári értékre fújva, az éles manővernél a bal első keréktárcsa pereme az aszfalthoz ért, és ez vezetett a boruláshoz. Azt sajnos nem tudjuk biztosan, hogy a németek melyik változatot tesztelték, de a képekből úgy tűnik, az egyik csúcsmodell lehetett a próba alanya. Ezekben már van első kanyarstabilizátor – belegondolni is rossz, hogy mi lett volna, ha az sincs -, de ami még fontosabb, a 14 hüvelykes lemezfelnik helyett 15 hüvelykes alufelniket szerelnek rájuk.


Galéria - kattintson a képre

Az akaratlan törésteszt ráadásul a Logan egy másik hiányosságára is rámutatott: a boruláskor az A-oszlop jelentősen eldeformálódott, ami az ADAC szakértői szerint akár az utasok testi épségét is veszélyeztethette volna éles szituációban. Arról persze eddig is tudtunk, hogy a Renault, amely amúgy az autók passzív biztonsága terén az elsők közé számít, a Logan esetében jelentős kompromisszumokat kötött az alacsony költségek érdekében: az autó az EuroNCAP töréstesztjén is csak három csillagot kapott, ami manapság átlagon aluli eredménynek számít.

Az ADAC közleményében határozottan állást is foglalt az olcsó autók esetében tapasztalható biztonsági hiányosságok ellen: felszólította az autógyártókat, hogy a jövőben sokkal jobban figyeljenek oda erre a területre.