Megérkezett az új Honda Civic

2005.08.01. 11:37

2006 elején kezdődik a Honda Civic nyolcadik generációjának forgalmazása, a közönség először Frankfurtban láthatja a japánok megújult alsó-középkategóriás modelljét. A képeket nézegetve úgy tűnik, hogy a Honda nem ijedt meg saját árnyékától: bár méretei alapján az újdonság sportosabb elődjénél, formavilága inkább ufós, mint sportautós, a régebbi modellek vagányságának nyoma sincs, trükkös görbületek és elég középszerű oldalnézet jellemzik az új Civicet.

Az autó 35 mm-rel rövidebb és alacsonyabb elődjénél, teljes szélessége viszont 65 mm-rel nőtt meg, a nyomtáv elöl 34, hátul 45 mm-rel szélesebb, mint korábban. A külső méretek csökkentése ellenére az új Civic a közlemény szerint belül tágasabb elődjénél. Belül a Dual Link-elv alapján osztották fel a műszerfalat, a sofőr látóterének alján helyezkedik el a lényeges információkat közvetítő sáv, alatta látjuk a vezetés közben kevésbé fontos visszajelző fényeket.

A kategóriában nagynak számító, 485 literes csomagtér a hátsó ülések variálásával tovább növelhető, a raktér padlója alatt további tárolórekesznek szorítottak helyet. Az új Civicet három különböző motorral kínálják. A belépő motor egy 1,4-es benzines, teljesítménye 83 lóerő. Teljesen új fejlesztés az 1,8 literes 140 lóerős benzinmotor, a gázolaj szerelmeseinek pedig a szintén 140 lóerős 2,2-es CTDi motort kínálják. Alapesetben az összes motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár, a benzinesekhez hatsebességes automata is rendelhető.

Az összes Civicet ABS-szel, elektronikus fékerőelosztóval és menetstabilizáló rendszerrel szerelik fel, szintén az alapfelszereltség részei az aktív fejtámlák és a minden ülésen megtalálható biztonságiöv-figyelmeztetők. A Honda előzetes törései alapján ötcsillagos utasvédelemre, háromcsillagos gyalogosvédelemre és négycsillagos gyerekbiztonsági mutatóra számítanak az EuroNCAP teszteken.