Veszélybe került a német-amerikai cég vezetésének pozíciója. A
DaimlerChrysler (DC) első nagyobb válságát éli az 1998-as egyesülés
óta, melyet az amerikai részleg várakozáson felüli veszteségei
indítottak útjára. A feszültségeket tovább fokozta a német vezérkar
döntése, hogy a Chrysler élére saját emberét állítja. Jürgen Schrempp,
a DC első embere már olyan nyilatkozatokat tett, hogy a Chrysler
hamarosan a Daimler-Benz amerikai leányvállalatává alakulhat. A
szócsaták, és vezetőcserék ellenére azonban tovább esett a cég
részvényárfolyama, így a cég tulajdonosai is hallatni kezdték
hangjukat. Elsőként - a hét elején - az amerikai milliárdos, a cég
részvényeinek 4%-át birtokló Kirk Kerkorian nyújtott be bírósági
keresetet szándékos károkozás címén, mondván, hogy
a DC vezetése az 1998-as egyesülést követően téves információkat
közölt a tulajdonosokkal a cég anyagi helyzetéről. Kerkorian
szerint ezzel 8 milliárd dolláros veszteséget okoztak neki, és
kártérítésként visszaköveteli a horribilis összeget. Kisbefektetők egy
csoportja eközben Jürgen Schrempp, és az igazgatótanács leváltását
követeli. A cég legnagyobb részvényese, a Deutsche Bank azonban a
jelenlegi vezetés mögé állt, így nem valószínű, hogy a jelenlegi
helyzet nagyot változna.
A német vezetés az elmúlt két évben nem tett túl sokat azért,
hogy a Chrysler nyereséget termeljen, a német és amerikai cégfelek
között gyakorlatilag nem jött létre műszaki együttműködés. Schrempp ezt
azzal magyarázta, hogy nem kívánták "felhígítani" a Mercedes hírnevét
azzal, hogy közös alkatrészeket használnak a Chrysler gyengébb minőségű
termékeivel, egyesek szerint azonban csak azért nem léptek még ebben az
irányban, hogy kiüthessék a nyeregből a Chrysler amerikai vezetését.
Eközben a Dieter Zieche vezette új Chrysler menedzsment több amerikai
gyárban szünetelteti a termelést, hogy csökkenjenek a túltermelés
következtében felhalmozódott raktárkészleteket.
