A Toyota visszalép

2000.11.29. 20:21

 
   

A japán óriáscég felmondta licencszerződését a forradalmian új nyomatékváltót fejlesztő Torotrakkal. A kis angol cég értéke 61%-kal csökkent a japánok visszalépése után. A Torotrak IVT-nek keresztelt találmánya elméletileg egyesíti a fokozatmentes CVT váltó, és a hagyományos fogaskerekes szerkezetek előnyeit. A támogatók sorában olyan cégeket találunk, mint a BMW, a General Motors, és a Ford. Nem csoda, hisz az előzetes számítások szerint az új erőátviteli rendszer akár 28%-kal is csökkentheti a fogyasztást. A Toyota egy IVT váltóval felszerelt prototípus sikertelen tesztje után lépett vissza, mondván, hogy az autó vezethetetlen, és túlzott vibrációkat produkál. A következő prototípusokat 2001 januárjában adja át a cég a Fordnak és a GM-nek. A legoptimistább becslések szerint 2010-re az új váltó az új autók 40%-ában helyet kaphat, évi 240 millió dollárt hozva a cégnek, 2004-ig azonban biztos nem kezdődik meg a szériagyártás.