Luxusterepjáró a Renault-tól

2005.08.09. 11:43

Egy kupés vonásokkal megáldott felsőkategóriás, gazdagon variálható belterű SUV-tanulmányt mutat be a Renault Egeus néven Frankfurtban. Az autó dizájnja a Wind és Fluence koncepciókkal megkezdett sort folytatja, hosszú, folyamatos, lágy ívű vonalvezetéssel; a szabadidő-terepjárókra általában jellemző szögletességnek nyoma sincs. Az autó orrának egységét nem bontja meg hűtőrács, mivel a légbeömlők a fényszórók alatt helyezkednek el.

Az egész autó egy nagy buborékra emlékeztet, egyik elem a másikból következik, szinte egybefolyik a motorháztető, a szélvédő, a tető és az autó hátsó fertálya. A hosszú motorháztető, a rövid túlnyúlások és a 22 colos felnik miatt az Egeus megjelenése kupésan dinamikus, egyedül a nagy hasmagasság árulkodik a terepes képességekről. A letisztult formákon és minőségi anyagokon kívül az ajtók és ülések elrendezése teszi igazán különlegessé az Egeus belsejét:

az első ülések magassága 70 mm-es úton állítható, a hátsó ajtók fordítva nyílnak, a B-oszlop elhagyása pedig akadálymentes bejutást biztosít. A csomagtér kettéosztott, a hagyományos raktér alatt egy motoros mozgatású tálca található, a tálca magasságának változtatásával határozható meg a raktér térfogata. A kilincsek a tökéletes látvány érdekében teljesen az ajtókba simulnak, csak a feléjük közelítő kéz érzékelésekor emelkednek ki helyükről annyira, hogy kényelmesen meg lehessen őket ragadni ajtónyitáshoz.

Az autóba épített GPS-alapú navigációs rendszer folyamatosan megjeleníti a műszerfalon a javasolt sebességet, amennyiben a sofőr túllépi ezt az értéket, villogó LED-ek értesítik a túlzott rohanásról. Off-roadozás közben az autó figyeli az autó függőlegeshez képesti dőlését, és szól, amint felborulás-közeli állapotba kerül. Az autó hajtását egy részecskeszűrővel felszerelt, 250 lóerős, háromliteres V6-osra bízták, mely könnyedén teljesíti az Euro-4-es környezetvédelmi normát. A motorhoz hétfokozatú félautomata váltó csatlakozik, a nyomaték négy kerék közti ideális elosztását elektronikusan vezérelt négykerék-hajtási rendszerre bízták.

További fejlett megoldások segítik a biztonságos autózást. A speciálisan ehhez a típushoz kifejlesztett Montupet felnikre defektmentes Michelin PAX gumikat húztak, így megspórolták a pótkereket. A Valeóval közösen kidolgozott világítási rendszer LED-alapú, mely nagyobb fényerőt és hosszabb élettartamot jelent. Az első lámpatestekben kétszínű diódák vannak, így egyszerre irányjelzőként és fényszóróként is funkcionálnak. Kanyarokban természetesen követi a kormánymozdulatokat az előre vetített fénycsóva iránya.