Már korábban is adtunk
hírt a Z10-es sportkocsival kapcsolatos tervekről,
most a BMW mérnökeitől származó információk szerint úgy tűnik, hogy
ezen a márkanéven nem egy szupersportkocsi, hanem a kevéssé sikeres
Z8-as utódja fog megjelenni. Amennyiben lesz valami a tervekből,
valószínű, hogy a modellt a bajorok kaliforniai tervezőstúdiójában
rajzolják meg, és a Z10-es nevet viseli majd. Mivel a Z8 nem vált
keresett cikké – összesen 6000 darabot adtak el belőle – és ennek okát
elsősorban a retro dizájnnal magyarázzák a vállalatnál, a tervezőket
arra kérték, inkább agresszív, mint múltidéző terveket készítsenek. Ha
zöld utat kap, jó eséllyel a goodwoodi Rolls-Royce-gyár kihasználatlan
részeiben fogják összeszerelni az új modellt.
A fejlesztés középpontjában a súlycsökkentés áll. A nagyjából
Lamborghini Gallardo méretű roadstert alumínium vázra építik, 1200 kg
körüli önsúlyt céloztak meg. Orrába az M5-ösből és M6-osból már ismert
500 lóerős V10-est szerelhetik, de azt is tervbe vették, hogy kicsit
felfúrt állapotban, 5,5 literes változatban építik be, amivel a
maximális teljesítmény elérheti az 550 lóerőt, hétfokozatú
szekvenciális váltón keresztül hajtva a hátsó kerekeket. Ez az
összeállítás 458 lóerő/tonnás fajlagos teljesítményt eredményezne, ami
felülmúlja a Ferrari F430 és a Porsche Carrera GT hasonló adatait.
Ahogy azt már a BMW-től megszokhattuk, ekkora teljesítményt nem
engednek az utakra a megfelelő elektronikus segédeszközök armadája
nélkül, de hagyományos spoilerek és diffúzor is kerülnek majd az
autóra. A Z10-es tetejét karbonszálból készítenék, ezzel is csökkentve
az össztömeget, és alacsonyan tartva az autó súlypontját.