Először még a 2003-as Frankfurti Szalonon mutatták be az Alfa
Romeo 8C tanulmányautót, a Maserati 4,2-es V8-as motorjával szerelt
sportkupét, mely azóta bármerre járt, lelkesedést és előleglobogtatást
váltott ki a közönségből. Természetesen azóta sem lehet tudni, mi lesz
a tanulmány sorsa, eddig valószínűbbnek tűnt, hogy sohasem lesz
szériaváltozata.
Az idei Pebble Beach Concours-on azonban az Alfa Romeo bemutatja
a típus nyitott tetős, Spider verzióját. A kabrió orrát, hasonlóan a
8C-hez a központi háromszög pajzs, és a belőle kinyúló bajuszformájú
légbeömlők jellemzik. Orrában hosszában beszerelve figyel a hátsó
kerekeket hajtó Maserati V8-as. Kerekei a sarkokban, a rövid farrész a
kerek lámpákkal pedig tipikus olasz sportautós elemként jelenik meg. Az
eddig nem látott beltér állítólag a vezetés örömét helyezi előtérbe,
ergonomikus, vezető köré épülő munkahelyről szól a fáma.
Már csak a típus sorsa kérdéses.