Az elmúlt nyolc évben 25 millió közvetlen befecskendező rendszert
gyártott a Bosch. A közvetlen befecskendezéses turbódízel – common rail
– motorok rohamos terjedését mi sem mutatja jobban, mint, hogy
csupán 2004-ben 5,8 millió szerkezetet készítettek. A
common-rail technika bevezetése, mely többek közt lehetővé teszi az
elő-, fő és utóbefecskendezések precíz összehangolását, nagyban
elősegítette az épp halódó dízel eladások fellendítését. A korábban
lassú, büdös, gyenge és káros dízelmotorok takarékos, tiszta, nagy
nyomatékú és csendes szerkezetekké váltak, a Bosch pedig mindig élen
járt a fejlesztésekben. A 90-es évek kezdete óta körülbelül 90%-kal
sikerült csökkenteni a gázolajjal hajtott autók káros részecske
kibocsátását, a levegőbe eregetett szén-monoxid, nitrogén-oxid és
szénhidrogének mennyiségét pedig 95%-kal szorították lejjebb. Nem
véletlen, hogy az újonnan eladott autók nagy része már dízelmotorral
szerelve kerül forgalomba, szinte az összes járműosztályban.
A Bosch a világ legnagyobb autóipari beszállítója. Tavaly 25,3
milliárd eurós forgalmat könyvelhetett el a világszerte 149 200
alkalmazottat foglalkoztató vállalat. A befecskendező-rendszerek
mellett aktív és passzív biztonsági felszereléseket, elektromotorokat
és multimédiás autós berendezéseket gyártanak elsősorban.