A GM átvette a vezetést Kínában

2005.08.22. 14:34

Megdőlt a Volkswagen egyeduralma a távol-kelet egyik legfontosabb piacán. Az új piacvezető az év első felének adatai szerint a General Motors, amely igazán vegyes, bár a jelek szerint jól összeválogatott modellkínálattal van jelen a Népi Kínában. A GM összesen 308 ezer autót tudott eladni Kínában hat hónap alatt, bár ezeknek a nagyobb része nem saját modell: a bestseller a Chevrolet Spark, azaz az egykori Daewoo Matiz, valamint egy apró, japán eredetű minibusz, amelyet a Wuling nevű helyi gyártó állít elő minimális áron, hat- és nyolcszemélyes kivitelben. A Volkswagennél persze fogadkoznak, hogy visszaszerzik a vezetést Kínában, de ehhez egyelőre nincsenek megfelelő, új, de egyszersmind olcsó modelljeik, és ráadásul nemcsak a GM-mel, de a többi európai, japán és koreai konkurenssel, sőt, az egyre erősebbnek tűnő helyi autógyártókkal is meg kell küzdeniük, ha vissza akarják szerezni az első helyet a kínai autópiacon.