Először nyereséges az Aston Martin

2005.08.22. 15:38

A márka 91 éves története alatt nem fordult elő ilyen, bár az is igaz, hogy soha ennyi autót nem készítettek még. 2005 júliusában egyedül Angliában 1238 darab autót adtak el, 447%-kal többet mint egy évvel korábban, ami elsősorban a megfizethető áron kínált V8 Vantage típusnak köszönhető. A tavasszal bemutatott típus, és nagyobb testvére, a DB9 révén a márka könnyedén túl is teljesítheti terveit, amelyekben évi 5000 autó eladása szerepel. "Most már farkasszemet nézhetünk a Ferrarival" - mondta Ulrich Bez, az Aston Martin vezérigazgatója, és ebben akár igaza is lehet, bár a mostani eredményekbe mindenképp érdemes beleszámítani a kezdeti lelkesedés erejét is.

Az Aston Martin eddig jórészt tulajdonosai megszállottságának, illetve az utóbbi években, a Ford szárnyai alatt a konszern arculatának fényesítése érdekében létezett. A villámgyors sportkocsikból régebben igazán kevés készült, évente mindössze néhány száz példány azoknak a megszállottaknak, akik nem sajnálták a pénzt egy legenda megvásárlására és fenntartására. A Ford színre lépésével a példányszámok persze nőttek, de az óriáskonszern sem volt képes kifizetődővé tenni a vállalkozást úgy, hogy csak a brit gazdagok és néhány, a tömegből kitűnni vágyó milliomos jelentette a vásárlóközönséget, így a tömeggyártás mellett döntöttek. A Porsche a világ legnyereségesebb autógyártói közé tartozik, és a Ferrari sem panaszkodhatna, ha nem lógna a nyakán a Maserati, így az új modellekkel az Aston Martinnak is jó esélye van rá, hogy hosszabb távon is komoly nyereséget termeljen az anyavállalatnak.