Bemutatkoznak a lépcsőshátú Honda Civicek

2005.09.01. 12:25


Galéria - kattintson a képre

Amerikában mutatták be a szedán és a kupé változatokat, amelyek egymásra és az Európának szánt ötajtósra is alig hasonlítanak, pedig a műszaki alapok azonosak. A Honda láthatóan figyelembe vette a vásárlók igényeit, így a négyajtós Civic nem látszik különösebben sportosnak, viszont a szinte a nagy tengelytáv, a rövid túlnyúlások és a hosszú kabin alapján az autó kívülről tágasnak és praktikusnak tűnik. A kupé formája ugyanakkor éppen ellenkező hatást vált ki: a formás tetőív, a feltűnő sárvédő-domborítások és a nagy kerekek alapján úgy tűnik, a kétajtós eleve száguldásra termett.


Galéria - kattintson a képre

Az amerikai alapváltozatok közt ugyanakkor nincs jelentős különbség: mindkét változatot ugyanazzal a 140 lóerős 1,8 literes i-VTEC-motorral készítik majd, amellyel már az európai Civicben is találkozhattunk, és amelyhez ötsebességes kézi, vagy külön kívánságra automata váltót társítanak. Ezzel a takarékos, de amerikai mércével átlagos teljesítményű hajtáslánccal a Civic marad, ami mindig is volt: középosztálybeli háziasszonyok és kispénzű pályakezdők megbízható és praktikus autója.


Galéria - kattintson a képre

A Honda Civic sportváltozatainak persze Észak-Amerikában is komoly rajongótábora van, és a japánok őket sem szerették volna cserben hagyni, így a kupéból csináltak egy Si változatot. Ebbe az új amerikai szabványok szerint 197 lóerős motor kerül hatsebességes kézi váltóval és önzáró differenciálművel. Az Si emellett feszesebbre hangolt futóművel, látványosabb lökhárítókkal, hátsó spoilerrel, kagylóülésekkel, sportkocsis hangulatot árasztó belső dekorációkkal és 17 hüvelykes alufelnikre szerelt 215/45-ös gumikkal próbálja megnyerni a száguldás amerikai szerelmeseit. A Civic Coupé – ahogy eddig – tudomásunk szerint most sem lesz kapható Európában, de tudomásunk szerint a hamarosan elkészülő csapotthátú Civic Type-R is a Coupé Si hajtásláncával érkezik.


Galéria - kattintson a képre

A szedánból persze nem lesz 200 lóerős kivitel, de ez nem jelenti azt, hogy a Honda erre a változatra ne alapozott volna egy másik különlegességet. A Hybrid Sedan a jól ismert IMA hajtáslánccal készül, amely egy 1,3 literes négyhengeres benzinmotor, egy 15 kilowattos villanymotor és egy fokozatmentes automata sebességváltó kombinációjából áll. A hibrid hajtómű kombinált teljesítménye 110 lóerő, azaz pontosan ugyanannyi, mint a Toyota Prius második generációjáé, a fogyasztása pedig városban és országúton egyaránt 4,7 liter körül alakul 100 kilométeren, legalábbis a gyári sajtóközlemény szerint.

Azt egyelőre nem tudni biztosan, hogy az előző generációs Civicnél alkalmazott piacpolitikát folytatva a szedánból Európába is hoz-e a Honda néhány példányt, vagy ezúttal megpróbálnak minden itteni igényt a csapott hátú változattal kielégíteni.