Vezetőváltások a Fordnál

2005.09.09. 15:48

Mark Fields

Az óriáscég nagyon nagy bajban van, és erre szokás szerint vezetőcserékkel reagál. A legnagyobb bajban levő amerikai autógyártó részleg élére a cég csodagyerekeként számon tartott Mark Fieldset helyezik, aki annak idején a Mazda felvirágoztatásával szerzett magának hírnevet, az utóbbi években pedig a Ford luxusmárkáit összefogó Premier Automotive Groupnál próbált rendet csinálni, viszonylag kevés sikerrel. Fields helyére az a Lewis Booth kerül, aki egykor a Mazdánál is az utódja volt, később pedig a Ford of Europe elnök-vezérigazgatójaként próbált segíteni kenyéradóin.


Hans-Olov Olsson

Ugyanakkor a Volvo elnökét, Hans-Olov Olssont is a Fordnál alkalmazzák a továbbiakban: a 63 éves szakember az óriásvállalat marketingigazgatójaként tevékenykedik a jövőben. Az impozáns névsor sokat ígér, bár az elmúlt néhány év folyamán tucatnyi hasonló átszervezésnek lehettünk már tanúi, és az új vezetők ritkán voltak képesek komolyan javítani a saját súlya alatt roskadozó Ford helyzetén. Erre pedig nagy szükség volna, mert az utóbbi egy év híradásaiból úgy látszik, a jelenlegi piaci viszonyok közt nem csak a Ford pozíciói, de a cég puszta léte is veszélyben forog.