Megérkezett a VW kupé-kabriója

2005.09.12. 18:19

Galéria - kattintson a képre

Ahogy az várható is volt, az Eos első pillantásra alig különbözik az egykori Concept C tanulmánytól . Az autó azonban akor sem okozna különösebb meglepetést, ha eddig soha nem láttuk volna a formát: a VW tervezői a 2004-es bemutató óta a Concept C szinte minden, akkortájt újdonságnak ható elemét felhasználták már, jórészt az új Passatnál. A forma persze ettől még nem rossz, sőt: négyüléses, nagy csomagterű típus létére az Eos arányai határozottan kellemesek, még az összecsukható keménytető aránytorzító hatásai is csak mérsékelten érezhetők.


Galéria - kattintson a képre

Az adatok alapján a Golf kabriót helyettesítő, de a kompakt modellcsaládnál nagyobb, 4,41 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,44 méter magas Eos mérsékelten praktikus: csukott tetővel 401 liter csomagot szállíthat, viszont a tetővonal láttán nem tűnik valószínűnek, hogy hátul igazi felnőttek is elférnek. Nyitott tetővel a fejtér már nem okozhat ekkora gondot, viszont a csomagokat alaposan össze kell préselni, mivel el kell férniük 211 liternyi térben.


Galéria - kattintson a képre

Az Eos techikája a jól ismert VW alkatrész-választékból tevődik össze. A motorpaletta négy benzinesből és egy turbódízelből áll majd az első időkben. Bár a választékot pontosan nem részletezték, az már biztos, hogy a leggyengébb Eosba 115 lóerős benzinmotor, a legerősebb négyhengeres benzinesbe 200 lóerős turbómotor, a csúcsmodellbe 250 lóerős 3,2 literes kis hengerszögű V6-os, a dízelbe pedig egy 140 lóerős kétliteres TDI kerül. Egyedül a középső négyhengeres benzinesről nem tudunk semmit: ez lehet a 150 lóerős 2 literes FSI motor is, de akár az új 1,4 literes kétlépcsős feltöltésű turbómotor is.

Az Eos első példányai várhatóan a következő év elején kerülnek a VW kereskedésekbe, de addig nyilván még sok, most még hiányzó részletről lehull a lepel.