A LED-ek autós alkalmazását lassan már kezdjük megszokni,
legalábbis ami a hátsó világítótesteket illeti. A gyorsabban
felvillanó, hosszabb élettartamú, nagy fényerejű világító diódákat
egyre több autón találjuk meg hátul, és a legnagyobb autóipari
beszállítók már jó ideje dolgoznak azon, hogyan lehetne a
technológiával kiváltani a hagyományos halogén és a drága xenon
fényszórókat. Néhány tanulmányautót már bemutattak LED-es első
lámpákkal, de az ilyen fényszórók ára egyelőre horribilis.
Az úttest biztonságos megvilágításához a LED-ek fényerejét is
növelni kellene. A Visteon, a Hella és a Valeo bejelentései szerint
körülbelül 2008-ra állnak elő a megfelelő fényerejű LED-es
lámpákkal. A technológia kifejlesztése után már csak a költségek
csökkentése van hátra, de amennyiben a nagy autógyártók rákapnak az új
megoldásra, ez már viszonylag gyorsan végbemehet. Az árak csökkenésével
egy időben várhatóan fényerőben és elterjedtségben is megelőzik a
manapság divatos xenonokat, de szakértők szerint az a legvalószínűbb,
hogy még jó pár évig a megszokott halogénizzókat szerelik legnagyobb
számban az autókba.