Saját embereit is meglepte Dieter Zetsche, a Mercedes főnöke, amikor Frankfurtban bejelentette: tovább vizsgálják a Smart amerikai értékesítésének lehetőségeit, sőt, 2006 végére meg is születhet a döntés.
A Mercedes amerikai képviselete ugyanis éppen most szüntette meg
Smarttal foglalkozó csapatát, miután az év elején Zetsche elődje,
Eckhard Cordes a ForMore terepmodellel együtt a márkanév Egyesült
Államokbeli megjelenését is törölte a tervek közül. Az új vezetőség az
elmúlt hetek eseményei alapján vette elő újra az ügyet, hiszen az
egekbe szökő benzinárak révén az amerikai vásárlók is egyre inkább
értékelik a kisautók kis fogyasztását. A másik oldalon ugyanakkor ott
van a tengeren túli Mercedes kereskedők határozott ellenállása, akiknek
korábban a háromajtós C Sportcoupé eladása is túl nagy feladatot
jelentett, így nem szeretnének egy fele akkora autó eladásával
veszkődni, pedig úgy hírlik, Zetsche a következő Smart ForTwo amerikai
exportját támogatná.
Valószínűleg épp a téma körüli vita hevessége miatt adott magának a Mercedes vezetés több mint egy évet a döntésre: addig az is kiderül, hogy a mostani kis olajválság mennyire mélyül el, és hogy valóban lesz e kereslet drága, két és fél méteres autókra az Egyesült Államokban.