Elkészült az új Mitsubishi Outlander

2005.09.30. 12:31

Galéria - kattintson a képre

Tokióban mutatkozik be az új szabadidő-autó, amellyel néhány éven belül Peugeot és Citroën márkajelzéssel is találkozhatunk Európában. A japán változat az Airtrek nevű modellt váltja le, és elődjéhez hasonlóan eléggé sematikus formatervet kapott. Hiába a vaskos sárvédő-szélesítések vagy éppen az oldalablakok szokatlan körvonala, azonnal elhinnénk, ha az egyszerű vonású hűtőmaszkon Toyota, Honda vagy Mazda jelvényt látnánk. Ez persze nem jelenti azt, hogy az új Outlander nem kaphat később, az amerikai vagy az európai bemutató alkalmával jellegzetesebb orr-részt. Ugyanakkor az is lehet, hogy a Mitsubishi tervezői így próbálták megkönnyíteni a saját dolgukat, hiszen ugyanezen az orron a Peugeot vagy a Citroën jelvény sem mutat majd idegenül.


Galéria - kattintson a képre

Az új szabadidő-autó minden irányban nőtt egy keveset. Hossza 4,64 méter, szélessége 1,8 méter, magassága 1,68 méter, tengelytávja pedig 2,67 méter lett. Az autóhoz egyelőre egyféle motort kínálnak: a Chrysler és a Hyundai közreműködésével kifejlesztett 2,4 literes benzines négyhengeres 170 lóerős, a legnagyobb forgatónyomatéka pedig 226 Nm. A japán változathoz természetesen automata váltó jár, méghozzá elég érdekes darab: egy fokozatmentes szerkezet, amely hat előre beállított fokozatba is kapcsolható. Az összkerékhajtás háromféle üzemmódban működhet, amelyek közt gombnyomással választhat a sofőr.

Az európai bemutató a PSA feliratos változatokéval együtt 2007-re várható, ami elég jelentős késésnek tűnhet. Addig azonban bővíteni kell a motorválasztékot, egyebek közt egy Peugeot dízelmotorral, és várhatóan más részleteket is átalakítanak az autón, hogy jobban megfeleljen az európai vásárlók igényeinek.