Spórolós hibrid Porsche Cayenne alapon

2005.09.30. 14:25

A benzin-elektromos Porsche terepjáró nem lesz erősebb, mint hagyományos hajtásrendszerű társai, viszont sokkal alacsonyabb lesz a fogyasztása.

Jelenleg kétféle céllal terveznek az autógyártók hibrid hajtóműveket: a teljesítmény növelésére, és a fogyasztás csökkentésére. A két koncepció nem tér el sokban egymástól, legfeljebb úgy különböztethetők meg, hogy a hibrid jármű erősebb-e, mint a benzines változatok, vagy csupán egyenértékű azokkal teljesítményadatait tekintve. A Lexus RX400h például az RX sorozat legerősebb tagja, azaz a Toyota mérnökei a hibrid hajtással a teljesítményt is növelték.

A Porsche azonban a turbó nélküli V8-as Cayenne teljesítményszintjét célozza meg a 2008-ban bemutatkozó hibrid változat hajtásláncával, amelyben így egy V6-os benzinmotort egészít ki az elektromos hajtás. Ugyanakkor a cél a fogyasztás drasztikus csökkentése: a leggyengébb, hathengeres Cayenne-hez képest is kb. 15%-kal szeretnék csökkenteni a hibrid modell étvágyát.

A Porsche a VW csoporttal közösen kezdett bele nemrég a hibrid hajtáslánc kifejlesztésébe, de a munkában közreműködik a Bosch, a Continental-Teves, a ZF és a Panasonic is.