Az biztos, hogy Közép-Európában kezdik az építkezést a Dél-Koreaiak, és arra is jelentős az esély, hogy az egymilliárd eurós beruházás végül Csehországban landol. "A Cseh Köztársaság mostanság egyre inkább a régió gazdasági centrumává válik, így ideális jelölt lehet" - nyilatkozta a Hyundai Motor elnöke, Chung Mong-Koo.
A tervek szerint az új gyár évi 300 ezer autót állíthatna elő, és a termelés már 2008-ban megindulna. A Hyundai leányvállalata, a Kia már jövőre beindítja a termelést új, szlovákiai üzemében, ahol összesen évi 200 ezer autó gyártására lesz lehetőség. A korábbi elképzelések szerint a Hyundai is ebből a kapacitásból részesül, és Európát nagyrészt Dél-Koreából látták volna el, ahogy eddig. Elemzők szerint a Dél-Koreában egyre gyakoribb sztrájkok késztették a Hyundait arra, hogy a gyártás egy részét átköltöztessék, de persze az is lényeges szempont, hogy így az összeszerelési és szállítási költségek is jelentősen csökkenthetők, hiszen így az Európában eladandó Hyundai modellek oroszlánrésze helyben készülhet.
A Hyundai és a Kia az idén együtt 462 ezer autó eladását irányozta elő Európában, de az évtized végéig további növekedésre számítanak. Így, ha a tervek valósággá válnak, mindkét új gyár kapacitása teljes egészében kihasználható lesz.