Az Avantit eredetileg 1963-ban mutatták be a Studebaker autógyár luxuskupéjaként. A terveket Raymond Loewy, a legendás formatervező készítette, aki korábban a Coca Cola jellegzetes üvegének, és a Lucky Strike cigarettamárka máig használt logójának tervezőjeként vált ismertté. A Studebaker két év után - anyagi gondjai miatt - leállította a gyártást, de az akkortájt hipermodernnek számító típus gyártása mégsem szűnt meg; néhány megszállott megvette a gyártóberendezéseket, és tovább készítették az autót. 1991-ben aztán több tulajdonosváltás után csődbe ment az Avanti Motors, és csak 1998-ban alakult újra, persze újabb megszállottak segítségével. Az előbb régi Studebaker, majd egy rövid ideig GM alkatrészekre épített örökifjú Avantikat így mostanság a Ford alvázakra építették.
Az új tulajdonosok most egy alapos modellfrissítésre szánták rá magukat. A régi forma persze megmarad, de az arányokon változtatnak egy keveset. A 2006-os modell 4,77 méter hosszú, 1,39 méter magas és 1,88 méter széles, azaz valamivel hosszabb, keskenyebb és magasabb lesz. Az autó új motorokat is kap: a 4 literes, 210 lovas hathengerest és a 4,6 literes, 300 lóerős V8-ast a Ford Mustangból ismerhetjük. Az Avantihoz alapkivitelben ötsebességes kézi váltó jár, de külön kérésre automata váltóval is szállítják. A négyüléses kupé és kabrió modellek felszereléséhez emellett légkondicionáló, elektromosan állítható ülése, központi zár és mindenféle egyéb kényelmi extra jár, ami csak egy korszerű luxusautótól elvárható.
Az Avanti Motor a gyártást a napokban kezdi meg, és bár árakat egyelőre nem közöltek, egész biztos, hogy a nagyrészt kézi munkával készülő autók nem lesznek olcsók.