GG50: Ferrari Giugiaro módra

2005.10.18. 14:07

Giorgetto Giugiaro, aki ma a három legnagyobb olasz formatervező stúdió egyikét, a sajátmaga alapította Italdesignt vezeti, kerek 50 éve kezdett autókat tervezni. A mester erre az alkalomra saját maga tervezett egy autót a Ferrari segítségével, méghozzá saját magának. Az ötlet tavaly ősszel vetődött fel, és alig több mint egy év alatt el is készült a végleges mű.


Galéria - kattintson a képre

A műszaki alapok teljes egészében a Ferrari 612 Scagliettiből származnak, így bizonyos részleteken – mint a tengelytáv vagy az autó szélessége – nemigen lehetett változtatni, de Giugiaro mester igyekezett tovább javítani a formán, és praktikusabbá tenni az autót. Az egyszerű 2H-s ceruzával készült vázlatokon egy jóval mokányabb, sportosabb autó bontakozott ki. Ezt a hatást a megemelt és lerövidített hátsó résszel és a rövidebb, kerekdedebb orral érték el. Az autó hossza 4,9 méterről 4,81 méterre módosult, és ahogy az a képek láttán is sejthető, az autóból elsősorban hátul faragtak le egy keveset – egész pontosan 70 mm-t. Ugyanakkor a Scaglietti karakteréből is maradt valami: az erősen hullámzó övvonal és a motortér nagy oldalsó kiömlőnyílásai láttán egyértelmű, hogy egy nagy túra-Ferrarival állunk szemben.


Galéria - kattintson a képre

Annak ellenére, hogy a GG50 rövidebb lett mint a donor, Giugiaro mesternek sikerült belül több helyet szorítania benne. A módosított tetővonal nagyobb hátsó fejteret eredményez, a megemelt csomagtartó pedig 270 literes, azaz 30 literrel nagyobb, mint a Scagliettié. Ráadásul a hátsó üléseket le is lehet hajtani, így akár 500 liternyi csomag is betuszkolható a sportkocsiba, bár erre Giugiaro mesternek aligha lesz nagy szüksége. Elvileg a berakodás is egyszerűbb, hiszen a GG50 csomagtérfedeléhez a hátsó ablak is hozzá tartozik.

Az 5,75 literes 540 lóerős V12-es motorral hajtott autócsodát először a Tokyo Motor Show közönsége láthatja élőben, méghozzá a Bridgestone standján, hiszen az autóra a japán gyártó legdrágább, Potenza RE50 jelzésű gumiabroncsait szerelték. Azt viszont csak remélhetjük, hogy az autót később Európában is kiállítják, mielőtt Giugiaro mester beállítaná a garázsába.