Négykerék-hajtás a Ferraritól

2005.10.19. 16:56

Ferrari arra a régi problémára talált megoldást, hogy hogyan lehet a négykerék-hajtás előnyeit jelentős súlygyarapodás nélkül beépíteni egy sportkocsiba. Jelenleg a nagy teljesítményű sportkocsik többségét hátsókerék-hajtással készítik, csak néhány akad, amely állandó négykerék-hajtással készül.

A Ferrari azonban nem követi ez utóbbi iskolát, helyette egy olyan rendszert készítettek a mérnökök, amely csak végszükség esetén, és csak rövid időre irányít nyomatékot az első kerekekre. Így egy esetleges megcsúszásnál érvényesülhet a négykerék-hajtás stabilizáló hatása, de a rendszer egyszerű maradhat - gyakorlatilag egy tengelykapcsolóból és néhány tengelyből áll az egész - és így nem teszi több száz kilóval nehezebbé az autót.

A Ferrari fejlesztése egyelőre a szabadalmi eljárásnál tart, de úgy tudjuk, nemsokára több típusban is megjelenhet. Felépítéséből adódóan elsősorban orrmotoros modellekhez használható, így a 612 Scaglietti, a Maranello sorozat hamarosan bemutatkozó utódja, és talán a Maserati néhány modellje kaphatja meg.