A harmadik negyedévet veszteséggel zárta az óriásvállalat. A helyzet ugyan valamivel jobb, mint a GM-nél , hiszen a Ford Motor Co. nettó vesztesége mindössze 284 millió amerikai dollár szemben a nagy rivális milliárdos nagyságrendű bukásával, de így is van miért aggódniuk a cég vezetőinek. A legnagyobb baj az, hogy a fő tevékenység, az autógyártás vagy 1,3 milliárd dolláros veszteséget hozott, és ezt már a nyereséges kiegészítő üzletágak - a hitelrészleg és a Hertz autókölcsönző - sem tudták teljes egészében eltüntetni.
E pillanatban Észak-Amerikában a legnagyobb a baj, itt 1,2 milliárd dollár adózás előtti veszteség keletkezett, azaz a tavalyinak durván a két és félszerese. A Ford legfontosabb piaca számos probléma együttes hatására nyel el ilyen hatalmas összeget alig három hónap alatt: az okok közt említhető a típuspaletta és a vásárlói igények közti jelentős eltérés, a versenyhelyzet miatt lenyomott árak, a növekvő garanciális- és alapanyag-költségek, valamint a kereslet folyamatos csökkenése.
Európában valamivel jobb a helyzet: a Ford of Europe 55 millió dolláros vesztesége a nehéz körülményekhez képest elfogadható, a Jaguar, a Land Rover, az Aston Martin és a Volvo pedig javított az eredményein: a tavalyi év ugyanezen időszakában elszenvedett 171 millió dollár helyett az idén csak 108 millióval maradtak el a nullszaldótól. A Ford július és szeptember között egyedül Dél-Amerikában, valamint az ázsiai és afrikai régióban volt nyereséges, de az így szerzett 229 millió dollár a Ford Credit 577 milliójával és a Hertz 262 milliójával együtt is csak enyhíthette a veszteségeket.
Mindezek ellenére a Ford vezetése egyelőre nem vetkőzte le a kincstári optimizmus álarcát: arról beszélnek, hogy új termékeikkel és a költségek csökkentésével megpróbálják újra nyereségessé tenni az autógyártó üzletágat. A gyors zsugorodásnak indult észak-amerikai terepjáró-piac és az egyre erősödő távol-keleti konkurencia ugyanakkor igencsak megnehezíti a cél elérését.