Alpina B6: BMW M6 alternatíva

2005.10.21. 20:14

Egyszerűbb, de sokkal gyorsabb az Alpina-féle 500 lóerős 6-os BMW, mint tízhengeres gyári testvére. Pedig a számok szintjén alig van különbség: míg a BMW M6-os 507 lóerős, addig az Alpina kerek 500 lóerőt ad meg a B6-os teljesítményeként.

Csakhogy míg a gyáriak nagy fordulatszámú tízhengeres motorral érték el ezt a teljestményt, addig a tuningmesterek a 645-ös 4,4 literes V8-asát vadították meg egy mechanikus feltöltővel. Az eltérő motorépítési filozófia már a két motor forgatónyomatékát nézve is szembetűnö különbséget: míg az M5-ös tízhengerese legfeljebb 520 Nm-t adhat le, addig az Alpina-féle nyolchengeresnél a csúcsérték 700 Nm. Ekkora terheléshez valószínűleg nehezen találtak volna utcai használatra is alkalmas kézi váltót, így a B6-osba hatsebességes automata került, de a nagy kupé így is 5 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-t, és elektronikus sebességkorlátozás híján a végsebessége 310 km/h.

Az Alpina mérnökei természetesen a futóművet és a fékrendszert is a megnövekedett teljesítményhez igazították, és az autó külsején is módosítottak egy keveset: átalakított lökhárítóiról, szélesített sárvédőiről és hatalmas, 20 hüvelykes felnijeiről lehet felismerni az autót.

A kabrió változatot már szeptemberben Frankfurtban láthatta a közönség, a kupét viszont csak most, a Tokyo Motor Show közönsége előtt leplezték le. Egy Alpina BMW persze nem olcsó mulatság: az ára bőven 110 ezer euró felett lesz.