A kínai gyártó megkezdte a világméretű terjeszkedést: már megegyezett a botrányhős Malcolm Bricklinnel a Chery autók amerikai exportjáról, és azt tervezik, hogy hamarosan Európában is elkezdik forgalmazni szuperolcsó modelljeiket. Eddig három eltérő, többféle - kis- közép- és luxuskategóriás, kompakt és hétszemélyes buszlimuzin vagy szabadidő-terepjáró - autótípus gyártására alkalmas padlólemezt fejlesztett eddig a Pininfarinával közösen. Pletykálkodnak a japán Cavax céggel közösen készülő, részleteiben egyelőre ismeretlen crossover járműről, és a vállalat egyéb projektekben is együttműködik a Bertonéval és az osztrák motorfejlesztő AVL-lel.
A fotókon látható MPV épp útban van egy német beszállítójától a Ford kölni váltógyárába, ez a kiszivárogtatott plusz információ valószínűvé teszi, hogy a kémnek nem is kellett nagyon rejtőzködnie a képek elkészítéséhez, egyben feltételezhetjük, hogy a motortérbe is valamilyen Ford-termék kerül majd. A hétüléses modell egyike a tengerentúlon 2007-ben bemutatkozó első három Cherynek. A névvel viszont gondok akadtak, a GM jogászai már figyelmeztették a korábban Zastavákkal ügyeskedő Bricklint, hogy túlzottan hasonlít a jól bevált Chevyre.
Az amerikai megállapodás mellett a Chery már az európai
disztribúcióról is aláírta a megállapodást egy madridi importőr céggel,
és a szigetországba Subaru, Isuzu és Daihatsu modelleket importáló brit
International Motors is jelezte, hogy egy kínai márka behozatalát
tervezik, ez pedig valószínűleg a Cheryt jelöli.
A kínaiak távlati tervei között szerepel az európai gyártás
beindítása, a cég szakemberei állítólag Románia és Lengyelország
mellett már több kelet-európai országot számításba vettek. A Chery
szeretné jelenlegi 150 000-es eladásait 400 000-re tornázni, és erre jó
esélyük is van, hiszen áraikat minden bizonnyal a legolcsóbb ázsiai
vetélytársak, a Kia, a Hyundai és a Proton szintje alá igazítják
majd.