A BMW biztosan előzi a Mercedest

2005.11.09. 10:08

A prémium-márkák képzeletbeli versenye eldőlni látszik. A BMW biztos vezetést szerzett a Mercedesszel szemben, így valószínű, hogy a teljes 2005-ös évet nézve is átveheti a vezetést. Az első három negyedévben legalábbis egyértelműen jobbnak bizonyult a BMW.

A Mini és Rolls Royce modellekkel együtt összesen 1,097 millió autót adtak el, 10,9%-os növekedést produkálva önmagukhoz képest, míg a Mercedes-Maybach-Smart trió szinte stagnált: 985 ezer autót adtak el, ami 0,8%-os növekedést jelent. A BMW számára a kiugrást egyértelműen a Mini tette lehetővé. Míg a Mercedes láthatóan küszködik a Smarttal, addig a BMW kisautói az eladásoknak csaknem a 15%-át adják.

Becslések szerint a különbség az év végére is megmarad. A Mercedestől 1,23 millió autó eladását várják az elemzők, míg a BMW eladásai 1,31-1,32 millió darab körül várhatók. A jelenlegi helyzet persze legalább annyira köszönhető a Mercedes gyengélkedésének, mint a BMW sikereinek, így - ha a DaimlerChrysler új vezetése sikerrel jár - a következő évek során a Mercedes akár vissza is veheti a korábbi pozícióját.